tisdag 9 september 2008

Livet på en soptunna


En liten snäcka som hittat en bra plats på vår soptunna. Skyndade mig att fota några bilder medan den hade antennerna ute. Nu hade jag velat ha ett makroobjektiv (åtminstone en mellanring). Använde full zoom på mitt 55-200 mm objektiv och gick så nära som objektivet tillät (det går inte att fokusera om jag går för nära). Jag ville heller inte få med annat "skräp" i bakgrunden. Det fick bli att beskära bilderna i efterhand. Har sedan monterat ihop dem till ett collage i Photoshop.

Många tror att en sån här liten varelse kallas för snigel, men det är en snäcka. Klicka på rubriken så länkas du till mer iformation om sniglar och snäckor.

2 kommentarer:

  1. Hej Kicki!

    Vilka fina bilder! Tack!!!

    Jag blir så inspirerad av att damma av systemkameran. Men tills vidare får jag följa din blogg och försöka lära mig av dig.

    Jag har i egenskap av företagare en blogg, http://meetingmemma.blogg.se. Gå gärna in och kolla. :-)

    Vi ses på dagis!
    Åkes Åsa

    SvaraRadera
  2. Tack Åsa! Roligt om jag kan ge lite inspiration med mina bilder. Jag har tittat på din blogg och hemsida - kul och intressant!

    //Kicki

    SvaraRadera