torsdag 24 juli 2008

Älvdans vid Hallandsåsen



Det var min tur att ta med Gibson på sista kvällsrundan, klockan var närmare 22.30. Jag hann knappt ut förrän jag rusade in och hämtade kameran. En dimma låg som ett bälte över marken med Hallandsåsen i bakgrunden. Är det sådan dimma som kallas att älvorna dansar? Mörkret sänkte sig snabbt och dimman luckrades upp snart så det gällde att hinna ta nåra bilder innan det var för sent. Att använda blixt var inte att tänka på (har bara inbyggd blixt), så det blev att sätta ISO-talet på 1600 (tog bort en del brus i Neat Image efteråt). Det var inte lätt att hålla kameran still för Gibson drog och drog i kopplet hela tiden. Stackar'n, men han fick uträtta sina behov till slut (och jag fick mina foton...)
Ja, det finns mycket vackert här i Halland och i Skummeslöv, man hinner knappt utanför dörren förrän man upptäcker nå't...

Klicka gärna på bilderna och se dem i förstoring - de gör sig bättre då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar