fredag 16 maj 2008

Naturens under




Kan inte sluta att fascineras av det som händer i naturen den här årstiden. Översta bilden är ett utsnitt av ett blommande äppelträd (eller är det päron?). Bilden i mitten är en blommande rönn med insekter i. Fokuserade på biet som syns i sin helhet, såg inte det andra som stack fram strax under till vänster förrän jag öppnade bilden i datorn. Nedersta bilden en blomma (vad heter den?) där jag placerat ett svart ark bakom (då det var en tegelvägg bakom). Alla tre bilderna är tagna i utemiljön på min arbetsplats.

2 kommentarer:

  1. Hej Kicki!
    Fina vårbilder! Blomman nederst är en slags Iris, en förädlad sort antar jag, de vilda är övervägande blå. Gillar speciellt bilden på rönnblommen med blomflugan och den lite nyfikna, eller hotfulla, insekten som sticker fram benen och pejlar läget. Det är rätt vanigt att man får en eller flera såna där "bonus-kryp" när man plåtar blommor som är bra "insektsblommor", tex just rönn, fläder och spireor v olika slag, men också Budleja (fjärilsbuske) och de vilda flockblommig hundkex, strätta, kvanne och älggräs.
    bästa fotohälsningar,
    Leif "Aqvilla" Johansson

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar, Leif. Nu fick jag svar på blomman också. Mvh/Kicki

    SvaraRadera