lördag 11 januari 2014

Tävling i Bankeryds Fotoklubb - Svartvitt

Som medlem i Bankeryds Fotoklubb lämnar jag ofta in tävlingsbilder som bedöms av andra fotoklubbar. En lördag i september 2013 gjorde fotoklubben en utflykt till Borås, på en s.k. fältskjutning. Vi fick fyra motton att tolka efter när vi fotograferade: I farten, Rund/runt, Kort skärpedjup, Fritt. (Kretsloppet arrangerades denna lördag så det fanns gott om tillfällen att fota med mottot I farten). Sedan kunde man lämna in påsiktsbilder (utskrivna foton monterade i passepartout) i två klasser - Färg respektive Svartvitt (fyra bilder per klass). I torsdags, den 9 januari, hade vi månadsmöte och resultaten presenterades. Varje bild hade bedömts var för sig och det var sedan den sammanlagda poängen som avgjorde vilken placering man fick. Det blev en mycket positiv överraskning för mig då jag vann den svartvita klassen. Här är mina svartvita bilder som jag, förutom mottot, också gett en titel.
Rund/runt: "Rent ljud i pipan" (som fick en första placering).
I farten: "Segerviss" (som fick en första placering).
Fritt: "Solfångare" (som fick en första placering).
Kort skärpedjup: "Sjung för Guds skull" (som fick en fjärde placering).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar