fredag 17 juni 2011

Fjäril vingad...




Fjäril vingad syns på familjen Alvekrans altan i Bankeryd. Fick syn på fjärilen bland Margueriterna i krukan på vår altan - in och hämtade kameran och ut igen - och fjärilen kom tillbaka. Den flög sin väg och kom tillbaka ett par gånger. Jag tog många bilder. Ändå svårt att få bra fokus och skärpa. Vill ha bakgrunden oskarp men ändå få skärpa på fjärilen. Inte så lätt, men de här bilderna valde jag ut. Fyra av dem satte jag ihop till ett kollage.

Vill du se bilderna i större format - klicka på dem.

3 kommentarer:

  1. Kicki!
    Översta bilden får mig att smälta totalt.
    Har ingen kritik att lämna så du får en guldfemma!!
    Visst blir jag lite avis men bara lite ;-)
    I morgon lördag hoppas jag på att få korn på havsörnar, ska ut i skärgården.
    Det blir tidig morgon, mycket tidig hemifrån!
    Hans Hedenstedt

    SvaraRadera
  2. Tack Hans!
    Dina fina ord värmer. Jag ska också upp tidigt i morgon - för att styra kosan mot Tranås för möhippa. Nöjer mig med att ta med lilla kameran då. Ha så trevligt i skärgården och lycka till med fotandet!
    //Kicki

    SvaraRadera